Aurelius se prepara para el fin de semana con una entradita que salió monográfica

Google Adwords y su política de marcas
Primero me lo contó Gilberto (Clarke) y luego Ana (Pons). Google ha estado enviado este mensaje:

«Hello,

We are writing to inform you that we are revising our trademark complaint procedure. This revision may affect how we handle the trademark complaint that you currently have on file with Google.

Starting from September 14, 2010, Google will no longer respond to trademark complaints by monitoring or restricting keywords for ads served to users in the affected regions. The affected regions are listed at http://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=en_US&answer=186123. This change will bring our procedure in line with our current approach to keywords in the U.S., Canada, the U.K., Ireland, and most of the rest of the world. Complaints received prior to September 14, 2010 will continue to be processed under the current procedure; however, any investigation of keywords in the affected regions that was completed prior to September 14, 2010 will no longer apply to keywords after that date.

In the affected countries after September 14, 2010, advertisers will be able to complain about the selection of their trademark by a third party if they feel that it leads to a specific ad text which confuses users about the origin of the advertised goods and services. Google will then conduct a limited investigation and if we find that the ad text does confuse users as to the origin of the advertised goods and services, we will remove the ad. However, we will not prevent use of trademarks as keywords in the affected regions.

To learn more about this trademark policy revision, visit http://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=en&answer=177578. Please note that we are only able to provide support in English, Dutch, French, German, Italian, and Spanish. If you wish to contact us further regarding this change, please write to us in one of the above languages.

If you wish to update the parameters of your complaint because of this change, please visit our trademark complaint procedure page at http://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=en&answer=6118.

Sincerely,»

De la nota se extrae que a partir del 14 de septiembre cualquier empresa podrá pujar y usar otras marcas registradas como palabras clave en sus anuncios en Google. Con ello la empresa norteamericana adapta su política a la jurisprudencia reciente del TJUE en materia de Keywords. Más información aquí y aqui.

Bye bye Google Wave
Es difícil encontrar algo en lo que Google no haya tenido exito. Parecen la gallina de los huevos de oro… pero alguna vez fallan. Ese ha sido el caso de Google Wave, herramienta poco «amigable» y que Google ha desechado para impulsar Google Buzz, su red social. Se trata de un buen artículo donde encontrareis una interesante reflexión sobre la importancia de las redes sociales. Baste un dato: actualmente facebook recibe más visitas que Google.
Aurelius dixit: habrá que ponerse las pilas con el p… facebook.

Google y la neutralidad en la red
y seguimos con Google. Cuenta El Pais que la empresa de Mountain View estaría a punto de firmar un acuerdo con la operadora de telecomunicaciones Verizon para privilegiar el acceso a sus contenidos. En mi opinión no sólo la neutralidad en la red está en juego sino tambien la libre competencia. ¿No ve nadie indicios de abuso de posición dominante?

En fin, os dejo con alguna recomendación para bailar el fin de semana: aqui, aquí, aquí.
Abrazos,
Aurelius

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Aurelio López-Tarruella
Profesor Titular de Derecho internacional privado. Universidad de Alicante (España), Abogado Of Counsel de Baylos, Profesor del Doctorado Europeo EIPIN – Information Society (Horizon 2020 Marie Skłodowska Curie Action ITN-EJD 2016-2019) y de diferentes Masters y cursos en España y el extranjero. Consultor para OMPI, la Comisión Europea y el Parlamento Europeo en proyectos de propiedad intelectual. Autor y editor de diferentes publicaciones.

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